4 תבלינים בריאים

תבלינים לא רק לטעם

תבלינים הם פצצות קטנות של טעם וריח שמוסיפים טעם מסתורי ועשיר לכל מנה,
מעבר לטעם ולריח, יש לתבלינים ערכים בריאותיים חשובים שתורמים לגוף ולאורח חיים בריא, קבלו את ארבעת התבלינים מומלצים שאתם חייבים שיהיו לכם בבית:

  • ג'ינג'ר (זנגביל)
    ג'ינג'ר קשור בקשרי משפחה להל ולכורכום. ניתן להשתמש בו בשלל צורות: טרי, מיובש, מסוכר, טחון, כסירופ או כשמן אתרי.
    מומלץ: לבלוע חצי כפית מדי יום, כדי למנוע כאבי שרירים. על פי מחקר שנערך באוניברסיטת ג'ורג'יה, בארצות הברית, יש בג'ינג'ר חומרים משככי כאבים.
    טוב לבריאות כי: ג'ינג'ר נחשב תרופה טבעית לחוסר תיאבון, הקאות, שלשול ובחילות, במיוחד בהריון. יש בו חומרים אנטי דלקתיים המסייעים להרגעת כאבי שיניים ומחזור, והוא יעיל גם בטיפול בדלקת פרקים.
  • כורכום
    תבלין שהוא המרכיב העיקרי במטבחי הודו ומזרח אסיה מסיבות של טעם, צבע וריח.
    מומלץ: לערבב אותו למשחה עם מיץ לימון, ולמרוח על פטרת ברגליים, בשעות הלילה. כדי למנוע הכתמה של המצעים, גורבים גרביים. כך במשך שבוע.
    טוב לבריאות מפני ש: החומר הפעיל בתבלין הצהבהב נקרא כורכומין, והוא להיט. כורכומין שייך לקבוצת הפוליפנולים ומצטיין בתכונות אנטיאוקסידנטיות. הוא אחראי להפחתת חמצון השומנים בדם ולכן להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם. בנוסף, לכורכום יש השפעה אנטי דלקתית.
  • שום
    צמח תבלין שעל שמו קרויה משפחה שלמה, השומיים. והוא אחד מצמחי התבלין הכי נחקרים שיש. כבר בעולם העתיק היה שום ידוע כבעל סגולות מרפא, ושימש לא רק לתיבול, אלא גם לשימור מזון.
    מומלץ: לרסק או למעוך שום טרי לפני שאוכלים או מבשלים איתו, כדי לשחרר את החומר הפעיל שבו, האלצין.
    טוב לבריאות מפני ש: במגוון אינסופי של מחקרים שנערכו בעולם ובישראל, נמצא שאכילת שום טרי או מבושל מפחיתה את הסיכוי לחלות ביתר לחץ דם, סוכרת ומחלות לב.
  • כמון
    הוא שמו של צמח שמקורו במצרים וכיום גדל בהודו ובאיראן. בעולם העתיק השתמשו בכמון כתחליף פלפל, שהיה יקר יותר, בזכות טעמו העשיר.
    מומלץ: כמעורר מינית. במסורות הערביות משתמשים בו לצורך כך ביחד עם פלפל ודבש.
    טוב לבריאות כי: זרעי כמון משפרים את העיכול והוא ידוע כמונע גזים וכאבי בטן.

מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם.